יו"ר הכנסת ליו"ר פרלמנט ליטא: "תודה על תמיכתכם בישראל"

איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת ליו"ר פרלמנט ליטא: "תודה על תמיכתכם בישראל"

יו"ר הכנסת אמר ליו"ר הפרלמנט הליטאי: "אנו מסתכלים בהערכה רבה על ליטא כסיפור הצלחה אירופי וידידה קרובה. אני מודה לליטא על תמיכתה בישראל בפורומים בינלאומיים ושמח לקחת חלק בהמשך פיתוח הקשרים ביננו"

מיקי לוי צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, נועד היום (שלישי) בלשכתו עם יו"ר פרלמנט ליטא, ויקטוריה צ'ימיליטה-נילסן. זהו ביקור ראשון של יו"ר פרלמנט במשכן מאז כינונה של הכנסת הנוכחית.

לאחר קבלת הפנים הממלכתית והחגיגית, אמר יו"ר הכנסת לאורחת: "אנו מסתכלים בהערכה רבה על ליטא כסיפור הצלחה אירופי וידידה קרובה. דוגמא לכך ראינו במהלך המבצע האחרון מול חמאס, בה ליטא עמדה לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה. אני מודה לליטא על תמיכתה בישראל בפורומים בינלאומיים ושמח לקחת חלק בהמשך פיתוח הקשרים ביננו". היו"ר הודה ליו"ר פרלמנט ליטא על פועלה ומחויבותה לשימור זיכרון השואה והמאבק באנטישמיות, וקרא לליטא לפתוח נציגות בירושלים

יו"ר פרלמנט ליטא השיבה: "ישראל יכולה לראות בליטא חברה, עם מחויבות והשפעה בקרב הקהילה הבינלאומית. אנחנו רואים בישראל מופת של חדשנות. ההיסטוריה המשותפת שלנו כוללת גם מספר פרקים כואבים שאיננו יכולים למחוק או לשכוח. לצערנו, לא ניתן להחזיר את הנספים, וגם לא לשנות את העבר. אך באחריותנו להתחייב שלא לשכוח לעולם את ההיסטוריה. הטרגדיה של העם היהודי היא הטרגדיה של ליטא".

צ'ימיליטה-נילסן התייחסה גם לסוגיית אוקראינה ואמרה: "למרבה הצער, מתקפה נגד מדינה ריבונית מזכירה לנו כי גם במאה ה-21 הערכים הדמוקרטיים והחוק הבינלאומי אינם מובנים מאליהם".

בתום פגישתם, סקרו השניים את התערוכה "ספרים לא צומחים על עצים" אשר הוקמה בכנסת, ומציגה את היסטוריית יהודי ליטא. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר: "התערוכה משמרת את זכרונה של הקהילה, אשר נספתה כמעט בכללותה בשואה".

צ'ימיליטה-נילסן, בת 38, לשעבר אלופת אירופה בשחמט, נבחרה לתפקיד יו"ר פרלמנט ליטא בנובמבר 2020 לאחר מהפך בבחירות שהתקיימו במדינה.

לביקור בכנסת התלוו ליושבת ראש שני חברי פרלמנט –עמנואליס זינגריס, חבר הפרלמנט היהודי היחידי בליטא, אשר עומד בראש קבוצת הידידות עם ישראל כבר 30 שנה, ולוקאס סאביקאס.

חברי המשלחת הליטאית צפויים להיפגש בכנסת גם עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק וחברי קבוצת הידידות ישראל-ליטא בראשות ח"כ סימון דוידסון.



0 תגובות